Piątek, 19 Styczeń  2018r.
Polish English German Italian Russian

Jedną ze sprawdzonych metod odróżnienia bursztynu od innych żywic naturalnych i sztucznych jest badanie w świetle podczerwonym.

Jak rozpoznać bursztynNiestety technika ta nie jest często praktykowana ze względu na swoją dostępność. Prostą i łatwą metodą rozpoznawania bursztynu jest jego waga i zapach. W przeciwieństwie do kamienia jantar będzie pływał w słonej wodzie, a podpalony zacznie się tlić i wydzielać tajemniczy miły zapach. Stąd też jedna z jego nazw: bernstein to w językach germańskich- " kamień, który się pali". Wpatrując się w bursztyn oglądamy nieskończone piękno barw, odcieni i upływającego czasu.




 

 

Targi

AMBERIF 2015 - 22. Międzynarodowe Targi Bursztynu

22. Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni JubilerskichPonad 450 firm z Polski, ...

Więcej...

Zapraszamy na Złoto Srebro Czas 2014

15. edycja targów Złoto Srebro Czas będzie stała pod znakiem trendów w jubilerskiej modzie i ...

Więcej...

15. Międzynarodowe Targi Bursztynu

Targi AMBERMART otwierają jesienny sezon wystawienniczy, pozwalając zagranicznym kupcom na ...

Więcej...

Amberif 2014 - i inne informacje związane z bursztynem

Amberif po raz 21. Ponad 450 wystawców z 12 krajów i ponad 6 tysięcy odwiedzających spodziewają ...

Więcej...

Amberif 2014 - Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich

Zapraszamy na 21 Międzynarodowe Targi Bursztynu, Biżuterii i Kamieni Jubilerskich, któe odbędą się ...

Więcej...

Wiadomości z kraju

  • Do 2030 r. produkcja wyrobów z bursztynu ma wzrosnąć 10 razy, podobnie jak i obroty ze sprzedaży  – taki plan ogłosił w grudniu ub.r. Dmitrij Kuskow, szefa Ministerstwa Przemysłu i Handlu Obwodu Kaliningradzkiego. Do 2030 r. produkcja wyrobów z bursztynu ma wzrosnąć 10 razy, podobnie jak i obroty ze sprzedaży  – taki plan ogłosił w grudniu ub.r. Dmitrij Kuskow, szef Ministerstwa Przemysłu i Handlu Obwodu Kaliningradzkiego. W związku z tym planowany jest także wzrost zatrudnienia w sektorze produkcji biżuterii z bursztynem – z 2 do 8 tys. pracowników. Spodziewany jest 10-krotny wzrost obrotów – z szacowanych 800 mln rubli w 2017 r. do 8 miliardów rubli w 2030 r. To jeszcze bardziej śmiały – i jeszcze bardziej niemożliwy do zrealizowania – plan niż strategia dla całej rosyjskiej branży bursztynniczej na lata 2016-2014, która zakładała „tylko” 7-krotny wzrost produkcji (z 0,8 do 5,6 mld rubli) oraz 3-krotny wzrost zatrudnienia (z 2 do 6 tys. osób). Zwłaszcza że, jak podaje portal rugrad.eu, po podpisaniu dużego kontraktu na sprzedaż 680 ton surowca do Chin w ciągu dwóch lat, drastycznie spadła jakość surowca sprzedawanego lokalnym wytwórcom. Dotychczas otrzymywali oni surowiec w mieszankach pierwszej, drugiej i trzeciej kategorii (lub tylko drugiej i trzeciej), w których udział pierwszej kategorii był nie większy niż 30 procent. Obecnie, po rozpoczęciu realizacji kontraktu z Chinami, surowca pierwszej kategorii w mieszankach ma być już tylko 12-13 procent. Lokalni wytwórcy skarżą się, że wyroby wykonane z innej niż pierwsza kategoria bardzo trudno sprzedać, a kombinat im tłumaczy, że...

  • Coraz więcej polskich przedsiębiorców skarży się na trudności w pozyskiwaniu wykwalifikowanych pracowników – problem ten dotyczy również branży bursztynniczej, w której brakuje fachowców. To bolączka przede wszystkim firm stawiających na najwyższą jakość. Coraz więcej polskich przedsiębiorców skarży się na trudności w pozyskiwaniu wykwalifikowanych pracowników – problem ten dotyczy również branży bursztynniczej, w której brakuje fachowców. To bolączka przede wszystkim firm stawiających na najwyższą jakość. Z badań rynku pracy w Polsce wynika, że wprawdzie chętnych do pracy jest wielu, ale poważną przeszkodą w ich zatrudnieniu jest brak odpowiednich kwalifikacji, spełniających oczekiwania pracodawców. W efekcie firmy muszą rezygnować z nowych kontraktów lub zamówień. Problem ten nie jest obcy również dla przedsiębiorców z branży bursztynniczej. „Wiele lat ciężko pracowałam, by zdobyć klientów, a kiedy ich wreszcie pozyskałam, nie jestem w stanie zrealizować złożonych zamówień” – żaliła się niedawno właścicielka firmy bursztynniczej spod Warszawy. Największe trudności ze znalezieniem wykwalifikowanych pracowników mają firmy produkujące wysokiej jakości biżuterię, na którą wytworzył się popyt w wyniku wysokiego zainteresowania bursztynem wśród klientów z Chin i krajów arabskich. Problem stał się tym bardziej palący, kiedy nagle pojawiło się bardzo duże zapotrzebowanie na wysokiej klasy umiejętności, które wcześniej właściwie nie były potrzebne, ponieważ branża produkowała przede wszystkim tanią, masową, odlewaną biżuterię. „Generalnie jakość wyrobów z bursztynu jest niezmiennie na dość niskim poziomie, więc pracownicy w większości firm nie mają możliwości doskonalenia fachu. Ci, którzy są naprawdę dobrzy, są doceniani przez pracodawców i zazwyczaj nie mają potrzeby zmieniania miejsca zatrudnienia” – wyjaśnił Marcin Wesołowski z firmy...

  • „Bursztyn jest dla Chińczyków kamieniem wyjątkowym, dlatego na większości imprez promujących Polskę w Państwie Środka to właśnie ten kamień jest ‘wabikiem’. I zawsze skutecznie przyciąga publiczność” – przekonuje Sebastian Tajl, organizator Polskiego Pawilonu na Chengdu Creativity & Design Week. „Bursztyn jest dla Chińczyków kamieniem wyjątkowym, dlatego na większości imprez promujących Polskę w Państwie Środka to właśnie ten kamień jest ‘wabikiem’. I zawsze skutecznie przyciąga publiczność” – przekonuje Sebastian Tajl, organizator Polskiego Pawilonu na Chengdu Creativity & Design Week. „W Chinach promowaliśmy Polskę także poprzez atrakcje turystyczne, sztukę współczesną, wyroby spożywcze i alkohol, ale najważniejszym elementem był zawsze bursztyn i to on odgrywał wiodącą rolę” – tłumaczy Sebastian Tajl. Polski bursztyn zachęcał do odwiedzenia organizowanych przez niego m.in. wystawy z okazji otwarcia konsulatu polskiego w Chengdu,  Polskiego Pawilonu w prowincji Yunan, Dni Polskich w Kunming oraz Chengdu Creativity & Design Week. Chengdu Creativity & Design Week, który odbył się w dniach 10-13 listopada br., to główna część Chengdu Creativity & Design Industry EXPO – wystawy nowatorskich projektów z m.in. takich dziedzin jak przestrzeń powietrzna, tranzyt kolejowy, produkcja samochodów, ochrona środowiska, odzież, biżuteria, meble i artykuły gospodarstwa domowego oraz film i telewizja. Wzięło w niej udział ponad 700 wystawców, którzy zaprezentowali ok. 150 000 odwiedzającym ok. 25 000 projektów. „Polski Pawilon był najliczniej odwiedzany ze wszystkich pawilonów zagranicznych, a relacja z niego została pokazana w głównym wydaniu wiadomość CDTV1 (główny kanał telewizji miasta Chengdu) oraz w ogólnochińskiej telewizji CCTV4. Jeszcze nigdy Polska nie miała takiej fantastycznej promocji w chińskiej telewizji” –...

  • „Od dawna chciałem mieć pracownię połączoną z galerią, by mieć bezpośredni kontakt z klientem. Teraz udało mi się to marzenie zrealizować” – mówi Jacek Ostrowski. W piątek 1 grudnia została otwarta Ostrowski Design Gallery w Gdańsku-Wrzeszczu.„Od dawna chciałem mieć pracownię połączoną z galerią, by mieć bezpośredni kontakt z klientem. Teraz udało mi się to marzenie zrealizować” – mówi Jacek Ostrowski. W piątek 1 grudnia została otwarta Ostrowski Design Gallery w Gdańsku-Wrzeszczu. Trzeba mieć dużo odwagi, by w czasach, kiedy galerie z biżuterią autorską znikają z mapy polskich miast, taką galerię otworzyć. Jacek Ostrowski sygnałami płynącymi z rynku nadmiernie się nie przejmuje. „Jakoś to będzie” w jego ustach brzmi zaskakująco przekonująco. „Zdaję sobie sprawę, że nie będzie łatwo przekonać klientów, że biżuterię można kupować także w małych pracowniach złotniczych, a nie, jak wiele osób jest przekonanych, tylko w sieciówkach w centrach handlowych. Wierzę jednak, że to się z czasem uda, zwłaszcza że rośnie grono osób, które pragną mieć biżuterię zaprojektowaną tylko dla nich, albo przynajmniej nie będącą powtarzaną w wielu milionach masówką. Mam już spore grono indywidualnych klientów, którzy systematycznie wracają po nowe wzory, i mam nadzieję, że dzięki galerii będzie ono nadal rosło” – tłumaczy projektant. Możliwość uczestniczenia w procesie tworzenia będzie jego zdaniem dodatkową zachętą. W ofercie galerii będą przede wszystkim jego projekty zrealizowane w pracowni za ścianą, ale w planach jest także prezentacja prac innych twórców. Jakich? „Różnych. I nie chciałbym się w tym wyborze ograniczać tylko i wyłącznie do biżuterii. Generalnie jestem otwarty na...

  • Wśród 33 darów przekazanych w 2017 r. przez instytucje oraz osoby prywatne znajdują się m.in. replika naszyjnika z bursztynem i spinek mankietowych, które podczas wizyty w Gdańsku w lipcu 2017 r. otrzymali księżna Kate i książę William. Cenne wyroby z bursztynu bałtyckiego będzie można zobaczyć na wystawie czasowej od 6 grudnia. Wśród 33 darów przekazanych w 2017 r. przez instytucje oraz osoby prywatne znajdują się m.in. replika naszyjnika z bursztynem i spinek mankietowych, które podczas wizyty w Gdańsku w lipcu 2017 r. otrzymali księżna Kate i książę William. Cenne wyroby z bursztynu bałtyckiego będzie można zobaczyć na wystawie czasowej od 6 grudnia. Są wśród nich także medal „De nihilo nihil fit” przekazany przez Marszałka Województwa Pomorskiego Mieczysława Struka, który Muzeum Bursztynu otrzymało z okazji przypadającego w ubiegłym roku 10-lecia Muzeum Bursztynu, oraz bursztynowe godło Polski, które pomorski samorządowiec otrzymał od mera Bałtyjska Siergieja Wiktorowicza Mielnikowa. Sporą kolekcję przekazała rodzina Fietkiewiczów oraz Tadeusz Befinger. „Doceniamy wkład instytucji i jednostek w rozwój Muzeum Bursztynu, które jest jedną z największych atrakcji turystycznych Gdańska” – mówi Waldemar Ossowski, dyrektor Muzeum Historycznego Miasta Gdańska. Wisor i spinki pary książęcej Najbardziej rozpoznawalnymi z otrzymanych darów są repliki kolii bursztynowej „Qule” oraz spinki mankietowe „Elipse”, które zostały wykonane w firmie S&A w Gdyni i ofiarowane brytyjskiej parze książęcej przez Prezydenta Miasta Gdańska Pawła Adamowicza jako osobisty upominek ze Światowej Stolicy Bursztynu. Od 6 grudnia 2017 r. każdy będzie mógł się poczuć jak członek brytyjskiej rodziny królewskiej – w sklepie S&A w Zespole Przedbramia, gdzie mieści się Muzeum Bursztynu, będzie można nabyć...

  • Z raportu „Worldwide Luxury Market Monitor 2017” opublikowanego przez międzynarodową firmę doradczą Bain & Company wynika, że w 2017 roku obroty w sektorze dóbr luksusowych mogą wzrosnąć w skali globalnej do 4%, a w Europie nawet do 9%. Pod warunkiem jednak, że producenci będą gotowi na spełnianie potrzeb swoich klientów, już dziś koncentrując się na tych przyszłych. Z raportu „Worldwide Luxury Market Monitor 2017” opublikowanego przez międzynarodową firmę doradczą Bain & Company wynika, że w 2017 roku obroty w sektorze dóbr luksusowych mogą wzrosnąć w skali globalnej do 4%, a w Europie nawet do 9%. Pod warunkiem jednak, że producenci będą gotowi na spełnianie potrzeb swoich klientów, już dziś koncentrując się na tych przyszłych. Wiele wskazuje na to, że Europa złapała oddech po zdominowanym przez ekonomiczną niepewność i odpływ turystów 2016 roku. Szczególnie Hiszpania była ostatnio ulubionym celem dla rozmiłowanych w zakupach turystów, zaś Wielka Brytania przyciągała zakupowiczów niskim kursem funta. W sierpniu Szwajcarzy poinformowali, że lipiec był już trzecim z rzędu miesiącem zwiększonych obrotów w eksporcie zegarków, szczególnie tych w cenach między 500 a 3000 CHF – to właśnie one cieszyły się największym zainteresowaniem. Także Niemcy mogą się poszczycić 13,4-procentowym wzrostem obrotów w eksporcie w porównaniu z adekwatnym okresem ubiegłego roku. Wprawdzie daleko jeszcze do rekordów z 2015 roku, ale tendencja jest rosnąca. Bieżący rok może być udany dla naszych zachodnich sąsiadów także na rynku wewnętrznym, ponieważ Niemcy chętniej inwestują w luksusową biżuterię i zegarki renomowanych firm, zamiast trzymać pieniądze w banku na niskooprocentowanych kontach oszczędnościowych. Zrzeszenie Niemieckiego...

  • PAN Muzeum Ziemi w Warszawie serdecznie zaprasza na XXXI Spotkanie badaczy bursztynu Stan badań bursztynu w Polsce, które odbędzie się w dniu 17 listopada w gmachu Muzeum Ziemi PAN w Warszawie Aleja Na Skarpie 27 o godz. 11. PAN Muzeum Ziemi w Warszawie serdecznie zaprasza na XXXI Spotkanie badaczy bursztynu Stan badań bursztynu w Polsce, które odbędzie się w dniu 17 listopada w gmachu Muzeum Ziemi PAN w Warszawie Aleja Na Skarpie 27 o godz. 11.  W programie spotkania podsumowanie badań nad bursztynem: A. Pielińska: Las bursztynodajny – rekonstrukcje i wizje artystyczne R. Maćkowska: Lecznicze właściwości minerałów i bursztynu K. Szczepaniak: Inkluzje ochotek w bursztynie bałtyckim B. Naglik: Wykorzystanie spektroskopii Ramana w badaniach żywic kopalnych - teraźniejszość i przyszłość Z. Kostjaszowa: Bursztyn na Sambii – wydobycie, obróbka, wydarzenia J. R. Kasiński, B. Słodkowska, R. Kramarska - Korelacja stratygraficzna osadów bursztynonośnych z północnej Lubelszczyzny i Wołynia A. Klikowicz, M. Kosior: Działalność MSB O. Remezowa, T. Okholina, O. Komliew, W. Matsui: Szlaki bursztynowe. Naukowo-metodyczne podstawy racjonalnego wykorzystania złóż bursztynu – projekt Nr 52 współpracy PAN-NANU, 2015–2017. K. Zglinicki: Skład mineralogiczny i geochemiczny minerałów ciężkich ze stanowiska Novi Petriwci Po wysłuchaniu prelekcji uczestnicy spotkania będą mogli zwiedzić wystawę stałą Bursztyn Polska i Świat.  Informacje i zgłoszenia uczestnictwa: Dział Bursztynu, Muzeum Ziemi PAN, Aleja Na Skarpie 27, 00-488 Warszawa Tel. 22 6297479 w. 112, 116 e-mail: katarzyna.kwiatkowska@mz.pan.pl lub taumantis@gmail.com

  • W 22. edycji Międzynarodowego Konkursu na Projekt Biżuterii z Bursztynem Amberif Design Award uczestnicy zmierzą się z tematem „Uśmiech losu”. W 22. edycji Międzynarodowego Konkursu na Projekt Biżuterii z Bursztynem Amberif Design Award uczestnicy zmierzą się z tematem „Uśmiech losu”. Przypadkowe spostrzeżenie może czasem prowadzić do zaskakujących odkryć. Dla projektantów otwiera się wówczas przestrzeń dla intuicji i subiektywnego wyrazu. Być może ta subiektywna ekspresja oparta jest na archetypach, podstawowych motywach ludzkiej wyobraźni? Być może wyniki te bazują na skojarzeniach z naszej własnej nieświadomości? Bursztyn występuje w różnych barwach, a obserwacja jego kształtów pobudza naszą kreatywność. Oczywiste struktury tego naturalnie powstałego materiału stoją często w silnym kontraście względem stosowanych przez nas technik. Tym niemniej, niekiedy udaje nam się skutecznie uwidocznić i skonkretyzować naszą intuicję. W naszej interpretacji bursztynu, a także poprzez wzajemne zależności między naturą, techniką i intuicją, możemy wyjść daleko poza granice naszego rozumu i „przypomnieć” sobie coś, co nikomu jeszcze nie było znane. Barbara Schmidt, kuratorka konkursu Celem konkursu jest promocja bursztynu jako środka wyrazu artystycznego. Organizator – Międzynarodowe Targi Gdańskie SA – oczekuje projektów biżuterii, w których bursztyn będzie odgrywał istotną rolę i w których zastosowanie znajdzie wyłącznie naturalny bursztyn bałtycki. Akceptowane będą wyłącznie prezentacje (2-D) w postaci projektu wykonanego w dowolnej technice graficznej: rysunek, rendering, wizualizacja albo fotografie gotowego prototypu lub modelu – przedstawionego na planszy o wymiarach 30 x 30 cm. Pracę wraz z oryginałem zgłoszenia uczestnictwa należy dostarczyć do siedziby organizatora do dn. 26 stycznia 2018 r. (możliwe jest zgłoszenie uczestnictwa i...

  • Pracownia złotnicza, malarska, ceramiczna, fotograficzna, architektoniczna, projektowania odzieży, warsztat kastomizacji motocykli, miejsce spotkań miłośników kolei – to wszystko jest już w budynku starej kolejki wąskotorowej w podwarszawskim Piasecznie. A będzie jeszcze więcej – pod wspólnym szyldem Bohema.Pracownia złotnicza, malarska, ceramiczna, fotograficzna, architektoniczna, projektowania odzieży, warsztat kastomizacji motocykli, miejsce spotkań miłośników kolei – to wszystko jest już w budynku starej kolejki wąskotorowej w podwarszawskim Piasecznie. A będzie jeszcze więcej – pod wspólnym szyldem Bohema.  Nazwa „Bohema” ma wywoływać skojarzenia z grupowymi działaniami artystycznymi, ale także z wolnością twórczą. „Bohema wydała mi się najbardziej odpowiednia jako wspólny mianownik dla tej różnorodności działań, jakie już są i w najbliższej przyszłości będą tu podejmowane” – tłumaczy  Marcin Tymiński, pomysłodawca zjednoczenia wszystkich istniejących dotychczas w budynku starej kolejki wąskotorowej pracowni i poszerzenia zakresu ich działalności. „Jednym z naszych głównych założeń jest aktywizacja mieszkańców – w naszych pracowniach będziemy organizować spotkania o charakterze edukacyjnym dla dzieci, młodzieży, dorosłych i seniorów. Do Bohemy będziemy zapraszać także mniej i bardziej znanych twórców aktywnych w różnych środowiskach artystycznych na spotkania i wystawy, których wernisaże planujemy organizować średnio co kwartał. W Bohemie nie zabraknie też muzyki – będzie ona towarzyszyła większości działań” – zapowiada Tymiński. Niezależnie od cokwartalnych wernisaży planowane są także prezentacje interesujących dokonań z różnych dziedzin sztuki.  Jedną z tych dziedzin jest złotnictwo. Już niebawem w Bohemie będzie funkcjonować na pełnych obrotach pracownia złotnicza Marcina Tymińskiego dostępna dla wszystkich zainteresowanych. Będą się w niej odbywać kursy biżuterii na różnych poziomach zaawansowania, będzie ona też otwarta na zasadzie...

  • Premier Dmitrij Miedwiediew zatwierdził strategię rozwoju rosyjskiej branży bursztynniczej do roku 2024, która przewiduje wzmocnienie pozycji Rosji jako producenta wyrobów bursztynowych na światowym rynku.Premier Dmitrij Miedwiediew zatwierdził strategię rozwoju rosyjskiej branży bursztynniczej do roku 2024, która przewiduje wzmocnienie pozycji Rosji jako producenta wyrobów bursztynowych na światowym rynku. Celem Strategii jest stworzenie wysokiej jakości, konkurencyjnego, stabilnego i zrównoważonego (pod względem podaży i popytu) przemysłu obróbki bursztynu, zapewniającego krajowym i zagranicznym rynkom produkty o wysokiej jakości i konkurencyjności. Jej realizacja przewidywana jest w dwóch fazach. W pierwszej fazie – w latach 2016-2018 – główny nacisk ma być położony na ochronę potencjału branży oraz przeciwdziałanie niekorzystnym warunkom gospodarczym przy wsparciu ze strony państwa, do którego zadań należy inwestycja w aktywa trwałe, dbałość o zatrudnianie specjalistów oraz przygotowanie planu modernizacji technologicznej. W drugiej fazie (2019-2024)strategia zakłada osiągnięcie przez rosyjską branżę bursztynniczą poziomu krajów będących liderami w produkcji biżuterii z bursztynem oraz umocnienie pozycji Rosji na światowym rynku. Ma to być efektem m.in. rosnącego przetwórstwa bursztynu na miejscu i przy zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań technologicznych, jak również działania w Federacji Rosyjskiej ośrodków  kulturalnych, turystycznych i edukacyjnych związanych z wydobyciem, przetwórstwem i handlem bursztynem – ich liczba ma wzrosnąć z 20 do 30. Strategia zakłada, że tempo światowego wzrostu rynku bursztynu będzie na poziomie 3% i że zapotrzebowanie na wyroby z bursztynem będzie rosło w Chinach, krajach Unii Europejskiej oraz Stanach Zjednoczonych, przy czym na Chiny będzie przypadać połowa światowego zapotrzebowania.  Strategia zakłada również 7-krotny wzrost wartości produkcji biżuterii w Rosji...

Dane kontaktowe

  • ul. Ogrodowa 31, 05-092 Łomianki, Polska
  • +48 22 751 76 19
  • 501 733 773
  • Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Producent biżuterii

Bądź z nami

FacebookTwitterGoogle BookmarksNasza Klasa
Do góry strony
jantarstudio-innowacyjna gospodarka  

jantarstudio unia regionalny

Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego